چرا باید صفحه اول گوگل باشیم؟

اول باید این نکته برای شما مشخص شود که، چه سایتهایی در صفحه اول گوگل قرار می گیرند؟ جواب این سوال کاملا واضح است؛ صفحاتی که بتوانند نیاز مخاطبان را در زمینه ای که در مورد آن سرچ می کنند، برآورده کند. طبق این تعریف، کاربران گوگل به خوبی دریافته اند که نتایج صفحه اول، مورد تایید گوگل بوده و اکثر کاربران صفحه اول را برای این منظور انتخاب می کنند. زمانی که سایت شما در صفحه اول گوگل قرار می گیرد، ترافیک بیشتری جذب  می کند و در نتیجه رتبه بالاتری کسب می کند. در ادامه راهکارهای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را خواهیم گفت.

چگونه در سرچ گوگل اول باشیم؟

یک سایت با امکانات کامل طراحی کنید

طراحی سایتی با امکانات کامل و حرفه ای، اولین گام برای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل است. سیستم مدیریت محتوای آماده، یکی از بهترین روشهای طراحی سایت است. با استفاده از این روش، این امکان به ما داده می شود که با صرف وقت و هزینه کمی سایتی مشابه سایتهای اختصاصی داشته باشیم.

سایت خود را از نظر فنی سئو کنید

سئو فنی یا تکنیکال، یکی از راههای قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل است. به عنوان مثال سرعت دانلود سایت شما باید به اندازه ای سریع باشد که کاربر از سر زدن به سایت شما خسته نشود. لینک های شکسته و صفحات 404 را اصلاح کنید تا رتبه سایت افزایش پیدا کند. تمامی این اقدامات مربوط به سئو فنی سایت شما می شود.

 بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنید

پس از اصلاح ساختار سایت، انتخاب کلمات کلیدی، یکی از مهمترین راههای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل است. استفاده از کلمات کلیدی کم رقابت و دم دراز، به علت سرچ بالا، احتمال بالا آمدن سایت و ورود به صفحه اول گوگل را دارند. سعی کنید از کلمات کلیدی استفاده کنید که با کمترین هزینه و صرف کمترین وقت، بازخورد خوبی را برای شما داشته باشد.  

محتوای با کیفیت و هدفمند تولید کنید

هر چه محتوای تولید شده هدفمند وبا کیفیت باشد، کاربر برای خرید از سایت، بیشتر ترغیب می شود. محتوای تولید شده باید متناسب با نیاز کاربر باشد، زیرا هدف اصلی از تولید محتوا رفع نیاز کاربران اینترنت است. با رعایت این موضوع، رتبه بالاتری از گوگل دریافت خواهید کرد. برای اینکه سایت شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد باید حداقل در یک ماه، 16 محتوا متناسب با نیاز کاربر تولید کنید. تعداد کلمات محتوا بستگی به موضوع سایت و فعالیت سایر رقبا دارد. تعداد کلمات محتوا نشان دهنده کیفیت یا ارزش آن نیست بلکه باید پاسخگوی نیاز کاربر باشد.  

اسکیما گذاری برای سایت

از اسکیما یا Schema در محتوا استفاده کنید

یکی دیگر از روش های قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، استفاده از اسکیما گوگل است. اسکیما یا نشانه گذاری در گوگل به درک بهتر گوگل از محتوای شما کمک می کند. به طور کلی گوگل نمی تواند درک درستی از تصاویر و ویدیو ها داشته باشد؛ در نتیجه به کمک اسکیما گذاری مخصوص هر کدام می توانید به گوگل کمک کنید تا بهتر آنها را شناسایی کند. 

سایت رقبا را تحلیل و بررسی کنید

تحلیل و بررسی عملکرد رقبا، جه در کارهای سنتی و چه کارهای اینترنتی، کمک زیادی به دریافتن نقاط ضعف و قوت آنها می کند. در نتیجه این بررسی، یکی دیگر از اقدامات مهم پاسخ به سوال چگونه در صفحه اول گوگل باشیم، تحلیل و بررسی رقبا است. آنالیز سایت رقیب برای هر کسب و کاری چه سنتی و چه اینترنتی لازم است. بررسی رقبا به شما کمک می کند تا عملکرد آنها را بررسی کرده و نقاط قوت و ضعفشان را متوجه شوید. در نتیجه با الگو برداری از آنها می توانید عملکرد بهتری داشته باشید.

از تصویر و ویدیو در محتوا استفاده کنید

استفاده از تصاویر و ویدیو از راهکارهای دیگر قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است. زمانی می توانید کاربران را به محتوای سایت خود جذب کنید که محتوا خسته کننده و کسل آور نباشد. یک محتوای خوب علاوه بر اینکه متن مفید و جذابی دارد، تصاویر و ویدیوهای مناسبی نیز در آن استفاده شده است. شما به کمک تصاویر می توانید فهم محتوا را برای کاربر آسانتر کنید. لازم به ذکر است که استفاده از تصاویر و ویدیو در محتوا نیز قوانین خاص خود را دارد. به عنوان مثال باید از عبارت جایگزین برای درک بهتر گوگل استفاده کنید. همچنین کیفیت آنها نیز باید بالا و حجم کمی داشته باشند.

لینک سازی خارجی داشته باشید

منظور از لینک سازی خارجی، لینک دادن از محتوای خود به یک منبع معتبر و اصلی دیگر است. به عنوان مثال ویکی پدیا یکی از منابع اصلی و معتبر برای لینک دهی است. شما می توانید در محتوای خود با کلمه ای که نیاز به توضیح بیشتر و جامع تر دارد، به یک منبع معتبر دیگر لینک بدهید. توجه کنید که ترجیحا منبع دیگر رقیب شما نباشد.

لینک سازی داخلی و خارجی

لینک سازی داخلی داشته باشید

هدف از لینک سازی داخلی برقراری ارتباط بین چندین محتوا از یک سایت است. زمانی که کاربران در حال مطالعه یک محتوا هستند، از طریق لینک سازی داخلی می توانند سایر محتواهای سایت را نیز مشاهده کرده و از آنها استفاده کنند. به عنوان مثال اگر در یک محتوا از سایت خود در مورد افزایش سرعت صحبت کرده اید و در محتوای دیگر افزونه های مرتبط در این زمینه را گفته اید، می توانید با لینک دهی داخلی بین این دو محتوا ارتباط برقرار کنید.

سرعت سایت را بهینه کنید

سرعت سایت یکی از المان های مهم برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است. زمانی که سایت شما به کندی باز شود، کاربران خسته شده و به احتمال بسیار زیاد سایتتان را ترک خواهند کرد. اما چه عواملی در سرعت سایت تاثیر گذار خواهد بود؟

  • نوع قالب سایت و میزان گرافیک به کار رفته در سایت
  • هاست و سرور میزبانی که از آن استفاده می کنید
  • نوع کدنویسی سایت
  • سیستم مدیریت محتوایی که از آن استفاده می کنید

سئو سایتتان را به فن و نقش بسپارید

گروه طراحی سایت فن و نقش علاوه بر طراحی انواع وب سایت، در زمینه سئو و تولید محتوا نیز فعالیت می کند. اگر می خواهید در سریعترین زمان ممکن در صفحه اول گوگل دیده شوید، می توانید سئو سایتتان را به فن و نقش بسپارید. برای اطلاع از قیمت و نحوه ثبت سفارش با شماره های ما در تماس باشید.

فهرست