سئو سایت چقدر طول میکشد؟

اولین سوالی که در زمان سئو سایت از طرف کارفرما از  ما پرسیده میشود میزان زمانی است که برای سئو و بالا رفتن رتبه سایت نیاز است. اما پاسخ به این سوال آسان نیست. چرا که سئو سایت به عوامل زیادی بستگی دارد .هرچند کارهایی که برای بالا رفتن رتبه در سایت های گوناگون یکسان و از الگوی مشخصی پیروی می کنند ولی نتیجه برای همه سایتها یکسان و ثابت نیست. کارهایی که برای سئو سایت انجام میگیرد شامل مجموعه ای از فعالیتها و تکنیکهای مستمر، همراه با تجربه و مهارت کافی برای انجام این کار است. بنابراین زمان ثابتی برای اینکار نمی توانیم تعیین و مشخص کنیم.  

عوامل موثر در مدت زمان سئو سایت

1. اعتبار و سن سایت

هر چقدر قدمت دامنه سایت بیشتر و فعالیتهای آن مستمر و مداوم باشد، تاثیر بیشتری در سئو سایت خواهد داشت‌. البته از نظر گوگل سن دامنه تاثیری در این زمینه ندارد ولی تجربه خلاف این امر را ثابت کرده است. دلیل این موضوع این است که سایتهایی که فعالیتهای بیشتری دارند، تعداد بک لینک های آنها نیز بیشتر و قدیمی تر است و این موضوع به گوگل کمک میکند تا راحت تر آنها را پیدا کرده و اعتماد بیشتری به آنها خواهد کرد. اما سایتهای جدید به دلیل کم بودن فعالیتشان، از اعتبار کمتری در نظر گوگل برخوردار خواهند بود. 

2. درخواست و نیاز مشتری

یکی دیگر از عوامل موثر در زمان سئو یک سایت، درخواست و نیاز مشتری است. تیم فن و نقش ابتدا نیاز و خواسته مشتری را بررسی کرده و سپس بر اساس آن، اقدامات لازم را روی سایت پیاده می‌کند.

به عنوان مثال مشتری می‌خواهد در کلمه «فروش مانتو کتان» رتبه بگیرد؛ تیم سئو فن و نقش تمام عبارات مرتبط با این کلمه را پیدا کرده و بر اساس اهمیت هر کدام، محتوا نویسی را آغاز میکند.

هرچه تعداد کلمات کلیدی ای که کاربر می‌خواهد در آن رتبه بگیرد، بیشتر باشد، طبیعتا زمان بیشتری نیز نیاز است. 

3. رقابت در حوزه کاری مشتری

هر چقدر میزان رقابت در حوزه کاری وب سایت بیشتر باشد، نتیجه تکنیک های سئو نیز متفاوت خواهد بود. استفاده از کلمات کلیدی کوتاه در سایتهای پر رقابت، نتیجه مطلوب و قابل تو جهی نخواهد داشت. به عنوان مثال یکی از حوزه های پر رقابت، حوزه طراحی سایت می باشد، با توجه به رقابت بالا در این حوزه، کسب رتبه بالا ازگوگل، کاری سخت و زمانبر است، در نتیجه سئو سایت نیز طولانی تر خواهد شد. 

4. وضعیت سایت کارفرما

هر چقدر زمان راه اندازی سایت بیشتر باشد و بازدید بیشتری داشته باشد، به زمان کمتری برای سئو نیاز دارد. اما سایتی که به تازگی راه اندازی شده است، نیاز به اقداماتی از قبیل افزایش سرعت سایت، بهینه سازی فنی، لینک سازی های خارجی و داخلی دارد. اگر این سایت محتوایی درج نکرده باشد، برای دیده شدن توسط گوگل و جلب اعتماد آن، به حداقل ۱تا ۲ ماه زمان نیاز دارد. 

 هرچقدر محتوای سایت مفید و با ارزش بیشتری باشد، زمان کمتری برای سئو آن نیاز است. 

  1. میزان بودجه کارفرما

میزان بودجه ای که برای تامین هزینه های سایت و انجام کارهایی از قبیل تولید محتوا، بک لینک سازی، افزایش سرعت سایت و سایر موارد دیگر در نظر گرفته میشود، تاثیر بسیار زیادی مدت زمان انجام سئو سایت دارد.

سئو سایت خود را به ما بسپارید

تیم فن و نقش ارائه دهنده خدمات سئو و بهینه سازی سایت، این امکان را برایتان فراهم کرده است تا با صرف هزینه کم، سایتتان را به صفحه اول گوگل بیاورید. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت و نحوه دریافت مشاوره با شماره های ما در تماس باشید.

فهرست