پس از طراحی سایت باید اقداماتی در راستای افزایش ترافیک آن انجام شود. برای این کار لازم است تا اصول سئو به صورت دقیق روی سایت پیاده شود. اما در این مطلب می‌خواهیم بدانیم تاثیر سئو در کسب و کار اینترنتی چیست؟

چرا کسب و کار ما به سئو نیاز دارد؟

برای جذب مشتری بیشتر

اولین دلیل سئو در کسب و کار اینترنتی، جذب مشتری بیشتر از این طریق است. اگر نگاهی به آمار سرچ روزانه گوگل بیندازید، می توانید به این موضوع پی ببرید که روزانه چه تعداد از مردم نیازشان را از این طریق برطرف می کنند.

حال اگر سایت شما به گونه ای برای مخاطب بهینه شده باشد، می تواند در نتایج گوگل به راحتی نشان داده شود. زمانی که ترافیک سایت شما از این طریق افزایش پیدا کند، خود به خود مشتریان بیشتری نیز به کسب و کارتان اضافه میشود. 

افزایش اعتماد گوگل و اعتبار برند

از دلایل دیگر تاثیر سئو در کسب و کار اینترنتی، می توان به افزایش اعتماد گوگل و اعتبار برند اشاره کرد. زمانی که شما شروع به بهینه سازی سایتتان می کنید، میزان دیده شدن سایتتان در گوگل افزایش پیدا می کند.

حال هرچه کاربران بیشتری سایت شما را ببینند و به آن واکنش مثبت نشان بدهند، اعتماد گوگل نیز بیشتر خواهد شد. نتیجه اعتماد گوگل به سایت و کسب و کار شما، افزایش اعتبار برندتان خواهد شد. 

امکان شناسایی نیاز کاربران سایت

از دیگر تاثیرات سئو در کسب و کار اینترنتی، می توان به امکان شناسایی نیاز کاربران اشاره کرد. به کمک ابزارهای مختلفی که گوگل در اختیار شما قرار می دهد، می توانید به راحتی نیاز کاربران را شناسایی کنید. اینکه کاربران به کدام صفحه علاقه بیشتری دارند، چند دقیقه برای هر صفحه وقت می گذارند، کدام بخش از صفحه جذابیت بیشتری دارد و … از مواردی است که به کمک ابزارهای سئو شناسایی خواهید کرد.

جذب مشتری های محلی

یکی از تکنیک های جذاب در سئو را می توان سئو محلی دانست. در سئو محلی تلاش می‌شود سایت شما در محدوده کاربران نزدیک به خودتان نشان داده شود.

به فرض اگر فروشنده ای در اصفهان هستید، به این طریق تلاش می‌شود تا سایت شما به کاربران اصفهانی بیشتر نشان داده شود.  

تبلیغ کسب و کار با هزینه کمتر

از دیگر تاثیرات سئو در کسب و کار اینترنتی می توان به تبلیغ برند شما با صرف هزینه کم اشاره کرد. به کمک تکنیک های سئو می توانید برندتان را در سطح اینترنت مطرح کرده و با هزینه کم تبیلغ کنید. 

تاثیر سئو در کسب و کار اینترنتی چیست؟

همانطور که میدانید تبلیغات و بازاریابی برای معرفی هر کسب و کاری به مشتریان لازم است. در فضای اینترنت و کسب و کار های اینترنتی یکی از قدرتمند ترین روش های بازاریابی، استفاده از اصول سئو است. اما تاثیر سئو در سایت چیست؟

هنگامی که بر روی سایت خود تکنیک های سئو و بهینه سازی را پیاده سازی می کنید، سایت شما در اولین صفحات جستجوی گوگل به کاربران  نمایش داده می شود. اینگونه  مشتریان بالقوه با شما آشنا می شوند و در آینده ممکن است به مشتری بالفعل تبدیل شوند. همچنین حضور شما در اولین صفحات گوگل باعث جلب اعتماد مشتریان نیز خواهد شد. بنابراین سئو در افزایش فروش و درآمد تاثیر بسزایی خواهد داشت.

برخی مواقع ممکن است یک سایت ظاهری عالی داشته و محصولات با کیفیتی را نیز عرضه کند، اما اصول و تکنیک های سئو بر روی آن پیاده سازی نشده باشد. همین موضوع باعث می شود افراد کمتری این سایت را مشاهده کنند. در واقع یک سایت در حالت عادی به تعداد کمی از کاربران نشان داده می شود و بیشترین میزان بازدید مربوط به اقدامات پس از سئو سایت است.

هنگامی که سایت شما از اصول سئو برخوردار باشد، کاربران پس از سرچ محصول مورد نظر شان به سایت شما می رسند. اینگونه اعتبار و فروش بیشتری نسبت به رقبای خود خواهید داشت.

سئو در کسب و کار اینترنتی

نقش سئو در کسب و کار بیشتر است یا تبلیغات؟

به طور کلی تبلیغات برای هر کسب و کاری لازم است. تبلیغات به دو شیوه سنتی و اینترنتی انجام می‌شود؛ تبلیغات سنتی در حال حاضر به اندازه تبلیغات اینترنتی بازدهی نداشته و هزینه زیادی را نیز برایتان خواهد داشت.

این در حالیست که به کمک تبلیغات اینترنتی می توان با صرف هزینه کمتر، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید.

برای تبلیغات اینترنتی شما نیاز به سئو سایتتان دارید. پس می توان اینطور گفت که سئو در کسب و کار اینترنتی مکمل تبلیغات بوده و به یکدیگر کمک خواهند کرد.

سئو در کسب و کار اینترنتی را به ما بسپارید

تیم فن و نقش به کمک جمعی از نویسندگان قدرتمند تلاش می کند تا با تحلیل درست سایت شما، بهترین تکنیک ها را پیاده کند. ما به شما کمک می کنیم تا با سئو کسب و کار اینترنتی خود، برندتان 

فهرست